بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

جناب آقای فتح اله امیری

از سرآمدان هنری (مستندسازان) استان ایلام

زندگی نامه:

فتح اله امیری متولد 1360 در شهر ایلام می باشد. ایشان مدرک کارشناسی خود را در رشته تولید سیما از دانشگاه صداوسیما گرفته و سپس مدرک کارشناسی ارشد تهیه کنندگی مستند از دانشگاه صداوسیما را اخذ نمود.

عضو انجمن تهیه کنندگان سینمای ایران و عضو انجمن مستندسازان سینمای ایران می باشد و یکی از مستندسازان به نام ایران می باشد.

گزارش برگزاری برنامه تکریم:

مراسم تجلیل از دو هنرمند و مستندساز ایلامی آقایان مهدی نورمحمدی و فتح اله امیری دارنده سیمرغ بلورین جشنواره بین المللی فیلم فجر و برگزیده جشنواره های معتبر ملی و بین المللی، امروز یکشنبه 28 شهریورماه در محل سالن جلسات بنیاد نخبگان استان ایلامبرگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بنیاد نخبگان استان ایلام؛ برنامه تکریم از مستعدان و سرآمدان جامعه با هدف توسعه و ترویج فرهنگ تکریم از فرهیختگان، سرآمدان و نخبگان جامعه؛ ارتقاء منزلت اجتماعی، مرجعیت علمی نخبگان و ارائه مهارت های حرفه ای ایشان به استعدادهای برتر و همچنین شناسایی رموز موفقیت نخبگان و ترویج این رموز در میان مستعدان برگزار می گردد.

اجرای این برنامه از سال گذشته در دستورکار بنیاد نخبگان استان قرار گرفته و تاکنون از چندین نفر از سرمایه های ملی و استانی تجلیل و تکریم بعمل آمد.

در ادامه اجرای این برنامه ها، مراسم تجلیل از هنرمندان و مستندسازان ایلامی جناب آقایان مهدی نورمحمدی و فتح اله امیری برگزیدگان سیمرغ بلورین جشنواره بین المللی فیلم فجر و جشنواره های معتبر ملی و بین المللی، با حضور تعدادی از مسئولین، سرآمدان و مستعدان برتر در بنیاد نخبگان استان ایلامبرگزار گردید.

دکتر «رضا  خانی» رییس بنیاد نخبگان در مراسم تجلیل از هنرمندان و سرآمدان مستندساز «مهدی نور محمدی» و «فتح‌الله امیری» اظهار داشت: رسالت و هدف اصلی بنیاد نخبگان شناسایی، هدایت و حمایت از نخبگان در همه زمینه‌ها است.

وی با بیان اینکه برنامه تجلیل از سرآمدان هنرمند از سال گذشته در دستور کار بنیاد قرارگرفته و تاکنون تعدادی از سرآمدان، مستعدان و فرهیختگان در این راستا تجلیل و قدردانی شده‌اند، تصریح کرد: برنامه تکریم از مستعدان و سرآمدان جامعه باهدف توسعه و ترویج فرهنگ تکریم از فرهیختگان و سرآمدان و نخبگان جامعه و ارتقاء منزلت اجتماعی، مرجعیت علمی نخبگان و ارائه مهارت‌های حرفه‌ای آنان برگزار می گردد.

رئیس بنیاد نخبگان استان خاطرنشان کرد: تکریم و تشویق موجب امیدآفرینی، اعتماد و ایجاد روحیه برای حرکت بیشتر و بهتر در افراد سرآمد می‌شود.

در ادامه «علی‌رضا شیروی » مدیرکل صدا سیمای مرکز ایلام اظهار کرد: نورمحمدی و امیری در حوزه مستند یک برند و شناسنامه برای استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه استان ایلام در حوزه فرهنگ و رسانه کاملاً پیشرفت کرده است، افزود: مسئولان باید به هنرمندان و افراد نخبه رسانه‌ای کمک کنند.

شیروی تصریح کرد: نشان دادن هویت ایلام و خلق آثار با رنگ علمی دو ویژگی اصلی نورمحمدی و امیری است و رسانه ملی استان آنچه در توان داشته باشد از این هنرمندان حمایت خواهد کرد.

لازم بذکر است مهدی نورمحمدی و فتح اله امیری دانش آموختگان دانشکده صدا و سیما بوده و عکاس، فیلمبردار، تهیه کننده و کارگردان مستند ساز حیات وحش هستند.

این مستندسازان تاکنون حایز جوایز متعددی از جشنواره های معتبر ملی و بین المللی بوده که از افتخارات جناب آقای فتح اله امیری می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • تندیس سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند ایران، جشنواره فجر ۱۳۹۰ مستند در جستجوی پلنگ ایرانی
  • تندیس بهترین فیلم بخش انسان و طبعیت جشنواره جکسون هل آمریکا ۲۰۱۷ مستند محیط بان و پلنگ
  • تندیس و جایزه بهترین فیلم بخش حفاظت جشنواره مینیگوت فرانسه ۲۰۱۹ مستند در قلمرو دم عنکبوتی
  • تندیس بهترین مستند سال از نگاه انجمن منتقدان ایران ۱۳۹۳ مستند حیات در رگهای سرد
  • تندیس و جایزه بهترین کارگردانی مستند کوتاه جشنواره سینما حقیقت ۱۳۹۶ مستند محیط بان و پلنگ
  • جایزه بهترین فیلم خارجی زبان جشنواره حفاظت از حیات وحش نیویورک ۲۰۱۵ مستند تنهاوش
  • تندیس و جایزه بهترین فیلم مستند جشن خانه سینما ۱۳۹۵ مستند تنهاوش
  • تندیس و جایزه بهترین مستند جشنواره ملی دانشجویان ایران ۸۸ مستند زندگی در کسوف
  • تندیس سرو زرین بهترین مجموعه مستند سیما - جشنواره جام جم ۱۳۹۲ مجموعه خزندگان ایران
  • تندیس سرو زرین بهترین کارگردانی مستند سیما - جشنواره جام جم ۱۳۹۷ محیط بان و پلنگ
  • تندیس هدهد زرین بهترین مستند جشنواره مراکز صداوسیما ۱۳۹۲ حیات در رگهای سرد
  • تندیس بهترین کارگردانی مستند جشنواره فیلم رشد ۱۳۹۳ حیات در رگهای سرد

گزارش تصویری