اطلاعات عمومی
نام و نام خانوادگی: محمد ایدی
تاریخ تولد: 15/06/1356
محل تولد: ایلام
تحصیلات: دکترای مدیریت بازرگانی
پست سازمانی: رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام، عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام
آدرس محل سکونت: ایلام، میدان انقلاب، کوچه ایثار
آدرس محل کار: ایلام، بلوار دانشجو، روبروی دانشگاه پیام نور، بنیاد نخبگان استان ایلام
کدپستی: 6931174186
شماره تلفن: 08432242000
همراه: 09181413219
ایمیل: Mohamaidi@gmail.com- m.aidi@ilam.ac.ir
سوابق کاری و اجرایی
ردیف |
عنوان |
1 |
رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام |
2 |
معاون پژوهشی و فناوری دانشکده ادبیات و علوم انسانی |
3 |
مشاور رئیس دانشگاه |
4 |
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام |
5 |
مشاور اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق |
6 |
مشاور موسسه مالی و اعتباری مهر کشور |
7 |
مدیر گروه مدیریت بازرگانی |
سوابق فرهنگی
ردیف |
عنوان فعالیت |
محل فعالیت |
تاریخ شروع |
تاریخ خاتمه |
1 |
مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام |
دانشگاه ایلام |
1392 |
1394 |
2 |
مدیر اجرایی جشنواره ملی قرآن دانشجویان کشور |
میزبانی دانشگاه ایلام |
1393 |
1393 |
3 |
نفر اول مسابقات ملی قرآن کریم |
تهران |
1391 |
- |
4 |
عضو شورای قرآن استان ایلام |
ایلام |
1389 |
تاکنون |
5 |
مشاور فرهنگی دانشجویان دانشگاه ایلام |
دانشگاه ایلام |
1392 |
تاکنون |
6 |
نفر سوم مسابقات قرآن دانشجویان کشور |
اصفهان |
1386 |
- |
افتخارات علمی و پژوهشی:
پژوهشگر برتر دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه ایلام در سال 1400
آشنایی با زبانهای خارجی:
زبان عربی، زبان انگلیسی
سوابق آموزشی
عنوان دروس تخصصی تدریس شده و دانشگاه محل تدریس:
عنوان درس |
مقطع |
گروه آموزشی |
دانشگاه محل تدریس |
سال تدریس |
بازرگانی بینالملل |
کارشناسی ارشد |
مدیریت |
دانشگاه ایلام |
1402-1390 |
مفروضات و مدیریت اسلامی |
کارشناسی ارشد |
مدیریت |
دانشگاه ایلام |
|
اخلاق و احکام کسب و کار |
کارشناسی ارشد |
مدیریت |
دانشگاه ایلام |
|
مدیریت بازار |
کارشناسی ارشد |
مدیریت |
دانشگاه ایلام |
|
بازاریابی صنعتی |
کارشناسی ارشد |
مدیریت |
دانشگاه ایلام |
|
روش تحقیق با رویکرد اسلامی |
کارشناسی ارشد |
مدیریت |
دانشگاه ایلام |
|
مبانی پیشرفته کارآفرینی |
کارشناسی ارشد |
مدیریت |
دانشگاه ایلام |
|
بازاریابی و صادرات |
کارشناسی ارشد |
مدیریت |
دانشگاه ایلام |
|
بازاریابی و مدیریت بازار با رویکرد اسلامی |
کارشناسی ارشد |
مدیریت |
دانشگاه ایلام |
|
بازاریابی بینالملل |
کارشناسی ارشد |
مدیریت |
دانشگاه ایلام |
|
سمینار در مسائل مدیریت |
دکتری |
مدیریت |
دانشگاه همدان |
سوابق پژوهشی
ردیف |
عنوان مقاله |
سال ارائه مقاله |
محل چاپ |
امتیاز |
1 |
Modeling the Platform-based banking in commercial banks of Iran |
2021 |
اشپرینگر |
ISI |
2 |
Religious Behaviors in the Entrepreneurial Business of Students |
2014 |
Entrepreneurship And Innovation Manangment Journal |
SCOPUS |
3 |
Investigating the Manufacturing Industries’ Competitiveness According to Porter's Competitive Model (Case Study: Ilam Manufacturing Industries) |
2023 |
International Journal of New Political Economy |
ISC |
4 |
فهم فرآیند شکل گیری برند هراسی در بین مشتریان شرکتهای بیمه |
1399 |
مدیریت برند دانشگاه الزهرا |
علمی- پژوهشی |
5 |
تعیین ابعاد کاربردی و سمبلیک (نمادین) برند و بررسی تاثیر آن بر رفتار شهروندی برند کارکنان با در نظر گرفتن نقش میانجی اعتماد به برند (مورد مطالعه: کارکنان بیمه ایران شهر ایلام) |
1398 |
پژوهشنامه بیمه |
علمی- پژوهشی |
6 |
تحلیل عناصر رویدادی فرهنگ سازمانی عاشورایی بر مبنای سیره عاشورایی |
1400 |
مجله مدیریت دانشگاه تهران |
علمی- پژوهشی |
7 |
شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر بازاریابی محصولات کشاورزی و روستایی استان ایلام با تأکید بر نقش تعاونیهای کشاورزی و روستایی با استفاده از روش تحلیل سلسله مراتبی AHP |
1398 |
تعاون و کشاورزی |
علمی- پژوهشی |
8 |
ارزیابی وضعیت سرمایه فکری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام |
1397 |
دانشگاه علوم پزشکی |
علمی- پژوهشی |
9 |
مطالعه عوامل محیطی مؤثر بر عملکرد صدا و سیمای مرکز ایلام |
1391 |
دانشگاه تهران – مجله رسانه |
علمی پژوهشی |
10 |
ارایه الگوی گردشگری مذهبی در مرز بین المللی مهران (الگویی برآمده از نظریه داده بنیاد) |
1400 |
مدیریت دانشگاه خوارزمی |
علمی- پژوهشی |
11 |
ارائه مدلی برای مدیریت شکایات مشتریان بازاریابی صنعتی در صنعت لوازم خانگی |
1398 |
مطالعات رفتار مصرف کننده دانشگاه کردستان |
علمی- پژوهشی |
12 |
تبیین و تحلیل مؤلفههای ارتباطی مدیران بازرگانی با زیردستان در گزارههای دینی |
1400 |
فصلنامه مدیریت فرهنگ سازمانی |
علمی- پژوهشی |
13 |
بررسی نقش فناوری اطلاعات در نحوه عملکرد و اثربخشی مدیریت منابع انسانی |
1397 |
مدیریت فناوری اطلاعات |
علمی- پژوهشی |
14 |
ارائه مدل ارتباطی مدیران بازرگانی با افراد زیر مجموعه در فرهنگ اسلامی |
1400 |
مدیریت فرهنگ دانشگاه تهران |
علمی- پژوهشی |
15 |
شناسایی عوامل راهبردی تأثیرگذار بر توسعه و ظرفیتسازی سرمایه اجتماعی در سازمانهای دولتی (موردمطالعه: سازمانهای دولتی شهر ایلام |
1398 |
مطالعات مدیریت |
علمی- مروری |
16 |
شناسایی شیوه های تبلیغات درون شبکه ای بانک کشاورزی |
1399 |
مجله مدیریت بانکداری |
علمی- مروری |
17 |
بررسی تاثیر کار جمعی بر جلوگیری از انزوا طلبی کارکنان در شرکت پایانه های نفتی جزیره خارک |
1398 |
پژوهشهای نوین مدیریت |
علمی- مروری |
18 |
الگوی پیاده سازی استراتژی بانکداری مبتنی بر پلتفرم در بانکهای تجاری ایران |
1399 |
مدیریت مالی دانشگاه امام صادق (ع) |
علمی- پژوهشی |
19 |
رتبه بندی مرزهای غرب و جنوب غرب کشور برای توسعه تجارت با عراق |
1390 |
مجله بررسیهای بازرگانی |
علمی ترویجی |
20 |
بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر میزان کارایی سیستم اداری کارکنان پالایش گاز ایلام |
1399 |
کنفرانس ملی |
|
21 |
ارائه روشی جهت جمع آوری داده های انطباق پذیر توزیع شده مبتنی بر انرژی باقیمانده در شبکه حسگر بیسیم |
1399 |
کنفرانس ملی |
|
22 |
فهم پدیده فناوری اطلاعات سبز در بین شرکتهای تابع وزارت نفت (مورد مطالعه: شرکت پالایش گاز ایلام) |
1399 |
کنفرانس ملی |
|
23 |
بررسی وضعیت شاخص های فناوری اطلاعات سبز در شرکت پالایش گاز ایلام |
1399 |
کنفرانس ملی |
|
24 |
بررسی رابطه بانکداری اسلامی با مسئولیت اجتماعی بانک (مورد مطالعه : شعب بانک ملی شهرستان ایلام) |
1399 |
کنفرانس ملی |
|
25 |
ارزشیابی اثر بخشی دوره های آموزشی از دیدگاه مدیران و کارکنان بانک انصار استان ایلام |
1399 |
کنفرانس ملی |
|
26 |
بررسی هزینه های عمده بانک تجارت استان ایلام و ارائه راهکارهای کاهش آنها |
1399 |
کنفرانس ملی |
|
27 |
1399 |
کنفرانس ملی |
||
28 |
الگوی پیاده سازی استراتژی بانکداری مبتنی بر پلتفرم در بانک های تجاری ایران |
1399 |
کنفرانس ملی |
|
29 |
1395 |
کنفرانس ملی |
||
30 |
1395 |
کنفرانس ملی |
||
31 |
بررسی عوامل موثر بر اجرای مدیریت اسلامی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان ایلام |
1397 |
کنفرانس ملی |
|
32 |
دلایل توفیق شرکت بیمه معلم در بخش بیمه عمر و پس انداز از دیدگاه مشتریان فرهنگی شهر ایلام |
1398 |
کنفرانس ملی |
|
33 |
1398 |
کنفرانس ملی |
||
34 |
تحلیل کارکردهای فناوری اطلاعات در رابطه با هوشمندسازی مدیریت آموزشی مدارس شهرستان ایلام |
1398 |
کنفرانس ملی |
|
35 |
1398 |
ششمین کنفرانس ملی پژوهش های کاربردی در مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات |
کنفرانس ملی |
|
36 |
بررسی نقش فناوری اطلاعات در نحوه عملکرد و اثربخشی مدیریت منابع انسانی |
1398 |
کنفرانس ملی |
|
37 |
بررسی رابطه تحلیل رفتگی شغلی کارکنان با بازاریابی داخلی(مطالعه موردی، کارکنان پالایشگاه اصفهان ) |
1394 |
کنفرانس ملی |
|
38 |
بررسی رابطه وفاداری کارکنان با بازاریابی داخلی(مطالعه موردی، کارکنان پالایشگاه اصفهان) |
1394 |
کنفرانس ملی |
|
39 |
بررسی عوامل موثر بر خرید ناگهانی (مورد مطالعه، دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد تهران شمال) |
1394 |
کنفرانس ملی |
|
40 |
1395 |
کنفرانس ملی |
||
41 |
بررسی مقایسه ای کیفیت خدمات بیمه ای از دیدگاه کارکنان و مشتریان بیمه دانا استان ایلام |
1395 |
کنفرانس ملی |
|
42 |
1395 |
کنفرانس ملی |
||
43 |
1395 |
دومین کنفرانس ملی علوم مدیریت نوین و برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی ایران |
کنفرانس ملی |
|
44 |
بررسی ارتباط کیفیت خدمات با وفاداری و رضایت گردشگران در استان ایلام |
1395 |
دومین کنفرانس ملی علوم مدیریت نوین و برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی ایران |
کنفرانس ملی |
45 |
1395 |
کنفرانس ملی |
||
46 |
ارزیابی کیفیت خدمات الکترونیکی سازمان تامین اجتماعیاز دیدگاه بیمه شدگان و مستمری بگیران استان ایلام |
1395 |
کنفرانس ملی |
|
47 |
بررسی رابطه بین مسئولیت مدیریت زنجیره تامین و شهرت سازمان مطالعه موردی:بانک صادرات شهر ایلام |
1394 |
کنفرانس ملی |
|
48 |
بررسی موانع شایسته سالاری در سازمان ها مورد مطالعه، کارکنان دانشگاه دولتی ایلام |
1394 |
کنفرانس ملی |
|
49 |
1394 |
کنفرانس ملی |
||
50 |
1394 |
کنفرانس ملی |
||
51 |
بررسی عوامل مؤثر بر ناسازگاری همسران مورد مطالعه، شهروندان متاهل شهر ایلام |
1394 |
کنفرانس ملی |
|
52 |
بررسی تاثیر مدیریت زنجیره تامین بر میزان عملکرد سازمانی بانک های خصوصیدر شهرستان ایلام |
1394 |
سومین کنفرانس بین المللی حسابداری و مدیریت با رویکرد علوم پژوهشی نوین |
کنفرانس بینالمللی |
53 |
نقش آرم های تجاری (برند و نشان تجاری ) در عملکرد شرکت ملی پخش فرآوردهای نفتی استان ایلام |
1394 |
سومین کنفرانس بین المللی پژوهشهای نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری |
کنفرانس بینالمللی |
54 |
1394 |
کنفرانس بین المللی جهت گیری های نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری |
کنفرانس بینالمللی |
|
55 |
شناخت فرهنگ سازمانی براساس مدل دنیسون مورد مطالعه: اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام |
1394 |
سومین کنفرانس بین المللی پژوهشهای کاربردی در مدیریت و حسابداری |
کنفرانس بینالمللی |
56 |
بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی در پیاده سازی مدیریت دانش در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام |
1394 |
سومین کنفرانس بین المللی پژوهشهای کاربردی در مدیریت و حسابداری |
کنفرانس بینالمللی |
57 |
مطالعه فرصت های ناشی از ایجاد منطقه آزاد تجاری (مورد مطالعه: مهران) |
1394 |
کنفرانس ملی |
|
58 |
بررسی تاثیر توانمند سازی کارکنان بر خلاقیت کارکنان (مورد مطالعه : دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام) |
1393 |
کنفرانس بینالمللی |
|
59 |
1393 |
کنفرانس ملی |
||
60 |
بررسی ارتباط بازاریابی اجتماعی با رفتار هصرفکننده (موردمطالعه: شعب بانک مهر اقتصاد استان ایلام) |
1393 |
کنفرانس بینالمللی |
|
61 |
1394 |
دومین کنفرانس بین المللی اقتصاد،مدیریت،حسابداری با رویکرد ارزش آفرینی |
کنفرانس بینالمللی |
|
62 |
بررسی میزان فرسودگی تحصیلی در میان دانشجویان دختر کارشناسی ارشد دانشگاه ایلام |
1394 |
کنفرانس بینالمللی |
|
63 |
1394 |
کنفرانس بینالمللی |
||
64 |
بررسی شکل گیری ترتیبات تجاری منطقه ای جدیددر خلیج فارس با محوریت ایران |
1388 |
کنفرانس ملی |
|
65 |
کاربرد روشهزینه یابی بر مبنای فعالیت 1 در بودجه ریزی بر مبنای عملکرد 2 در سازمانهای دولتی |
1390 |
کنفرانس ملی |
|
66 |
1390 |
کنفرانس ملی |
||
67 |
بررسی تأثیر ویژگی های سیستم توزیع محصولات غذایی بر رضایت مصرف کنندگان |
1392 |
کنفرانس بینالمللی |
|
68 |
بررسی تأثیر ابعاد اصلی شغل بر میزان تعهد سازمانی کارکنان دادگستری شهرستان ایلام |
1392 |
کنفرانس بینالمللی |
|
69 |
نقش صنایع دستی استان ایلام در توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی فرصتها و تهدیدها |
1393 |
کنفرانس ملی |
|
|
1392 |
کنفرانس ملی |
مجری و همکار طرح های پژوهشی
ردیف |
نوع همکاری |
عنوان طرح |
نام موسسه
|
نوع طرح ( استانی، ملی، بین المللی) |
تاریخ خاتمه طرح |
1 |
مجری |
بررسی تأثیر بی تفاوتی برتعهد سازمانی کارکنان شرکت گاز استان ایلام |
شرکت گاز ایلام |
استانی |
1392 |
2 |
مجری |
محیط پژوهی در سازمان صدا و سیمای مرکز ایلام |
صدا و سیمای مرکز ایلام |
استانی |
1391 |
3 |
مجری |
بررسی عوامل موثر بر کارآفرینی دانشگاه ایلام |
دانشگاه ایلام |
استانی |
1398 |
4 |
مجری |
جایگاه و نقش دانشگاه در گرایش به مصرف کالای ایرانی |
دانشگاه ایلام |
استانی |
1399 |
5 |
مجری |
سند چشم انداز دفتر نخبگان علمی، بسیج پژوهشی و فناوری استان ایلام برای سازمان بسیج علمی سپاه امیرالمومنین استان ایلام |
دفتر نخبگان علمی |
استانی |
1397 |
6 |
مجری |
سند بومی برنامه راهبردی بخش : ارتباطات و فناوری اطلاعات شرکت مخابرات استان ایلام طی برنامه ششم (1395-1399) |
شرکت مخابرات استان ایلام |
استانی |
1396 |
7 |
مجری |
شناسایی فرصت های کارآفرینی در پیاده روی اربعین حسینی (ع) مرز بین المللی مهران |
سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری |
استانی |
1395 |
8 |
مجری |
فهم چیستی عدم رغبت مردم نسبت به استفاده از تلفن ثابت |
شرکت مخابرات استان ایلام |
استانی |
1398 |
9 |
مجری |
شناسایی ظرفیت های صنایع استان ایلام و ارائه راهکارهای آن |
دفتر نخبگان علمی |
استانی |
1396 |
10 |
همکار |
طراحی نظام ارتباطات سازماندهی و سنجش اثربخشی کانالهای ارتباطی و ارائه راهکارهای بهبود |
شرکت پالایش گاز ایلام |
استانی |
1400 |
تالیف و ترجمه کتاب
ردیف |
نام کتاب |
نوع اثر |
وضعیت انتشار |
ناشر |
1 |
مدیریت بازاریابی و تبلیغات در گردشگری |
تالیف |
چاپ شده |
انتشارات دانشگاهی سنجش و دانش |
2 |
کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات |
تالیف |
چاپ شده |
انتشارات دانشگاهی ناورن دانش |
3 |
مدیریت از دیدگاه اسلام |
تالیف |
چاپ شده |
دانشگاه ایـلام |
4 |
تدوین طرح کسب و کار |
تالیف |
چاپ شده |
دانشگاه ایـلام |
5 |
اصول و مبانی کارآفرینی |
تألیف |
چاپ شده |
دانشگاه ایـلام |
5 |
مدیریت امور مالی |
تالیف |
چاپ شده |
دانشگاه ایـلام |
7 |
اسس الاداره و العماله |
تالیف |
چاپ شده |
دانشگاه ایـلام |
8 |
راهنمای طلایی زبان تخصصی مدیریت 2 |
تالیف |
چاپ شده |
پویندگان دانشگاه |
9 |
مدیریت بازاریابی |
تالیف |
چاپ شده |
دانشگاه ایـلام |
10 |
مدیریت فروش در صنعت بیمه |
تالیف |
چاپ شده |
نارون |
ارزیابی، داوری و نظارت بر فعالیتهای پژوهشی یا عضویت در هیات تحریریه مجلات:
ردیف |
نوع همکاری |
عنوان مجله |
عنوان مقاله |
تاریخ همکاری |
1 |
نظارت طرح |
اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی |
طرح " مقایسه وضعیت موجود و مطلوب مدیریت کیفیت خدمات در شرکت تعاونی های استان ایلام" |
1396 |
2 |
نظارت طرح |
اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی |
طرح " شناسایی عوامل موثر بر مشارکت اعضاء تعاونی های کشاورزی استان ایلام" |
1396 |
3 |
نظارت طرح |
اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی |
طرح " رتبه بندی عوامل موثر بر کارآفرینی زنان در استان ایلام در بخش تعاونی" |
1396 |
4 |
عضو علمی و داوری |
فصلنامه علمی پژوهشی تعاون و کشاورزی |
عوامل مؤثر بر رضایتمندی اعضای تعاونی (مطالعه موردی: تعاونی گاوداران شهرستان خمینیشهر) |
1396 |
5 |
عضو علمی و داوری |
فصلنامه علمی پژوهشی تعاون و کشاورزی |
بررسی میزان پایداری معیشت اعضای تعاونیهای مرزنشینان دشت مغان |
1395 |
6 |
داوری |
فصلنامه علمی- پژوهشی فناوری آموزش دانشگاه شهید رجایی تهران |
ارزیابی عوامل مؤثر بر پیادهسازی یادگیری سیار در برنامه آموزش محیط زیست با استفاده از مدل رفتار برنامهریزی شده |
1395 |
7 |
داوری |
فصلنامه علمی- پژوهشی فناوری آموزش دانشگاه شهید رجایی تهران |
مقایسه انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان تکنولوژی آموزشی نظام اموزش حضوری و الکترونیکی |
1395 |
8 |
داوری |
فصلنامه علمی- پژوهشی فناوری آموزش دانشگاه شهید رجایی تهران |
ارزیابی عوامل مؤثر بر پیادهسازی یادگیری سیار در برنامه آموزش محیط زیست با استفاده از مدل برنامهریزی شده |
1395 |
9 |
داوری |
فصلنامه علمی- پژوهشی فناوری آموزش دانشگاه شهید رجایی تهران |
بررسی یادگیری دستور زبان فارسی از طریق ارزشیابی پویای تحت وب در فرآیند آموش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان |
1395 |
و الحمدالله رب العالمین