بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

جناب آقای عبدالصاحب نورالهی

از معتمدین و بزرگان شهر ایلام و اولین شهردار ایلام

زندگی نامه:

آقای عبدالصاحب نورالهی متولد سال 1302 از شخصیت های متنفذ و مردمی ایلام است که افتخار اولین شهردار ایلام نصیب او شده است و خدمات ارزنده ای جهت عمران و آبادانی این دیار نموده است. آقای نورالهی هنوز هم پس از 92 سال دلش برای ایلام می تپد و رویایش آرمان شهری است که روزگاری "حسین آباد" بود و سال ها پیش از عمران و آبادانی بی بهره بود و او با همتی والا و عزمی جزم، سکان شهرداری را به دست گرفته بود و این مهم با انتخاب انجمن شهر آن دوران اتفاق افتاده بود که آقای نورالهی خوش فکر و پرانرژی، ایلام را از حال و هوای سنتی اش خارج کند و فرهنگ شهری و مدنیت را توام با اقدامات عمرانی نصیب ایلامیان دهه سی نماید.

گزارش برگزاری برنامه تکریم:

برنامه تکریم از استاد عبدالصاحب نورالهی با حضور جناب آقای دکتر رضا خانی، رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام، اعضای شورای علمی بنیاد نخبگان استان ایلام، تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه، بزرگان شهر ایلام و اعضای محترم خانواده ایشان به صورت دیدار حضوری در روز سه شنبه مورخ 11 اسفند ماه 1394 صورت پذیرفت.

در ابتدای مراسم جناب آقای دکتر رضا خانی رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام با تشریح اهداف و برنامه های بنیاد نخبگان استان ایلام، تکریم از چهره های شاخص و ماندگار را جز اصلی ترین برنامه ها و اولویت بنیاد نخبگان استان معرفی نمود و این مراسم را کلید استارت (شروع) تکریم از سرمایه های نمادین استان دانست.

دکتر خانی ضمن معرفی و شرح خدمات ارزنده جناب آقای عبدالصاحب نورالهی، از تلاش و کوشش ایشان در جهت عمران و آبادنی ایلام تقدیر نمود و وی را الگوی جهت جوانان و دست اندرکاران استان معرفی نمود.

رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام ابراز امیدواری نمود در برنامه های آتی از سایر چهره های شاخص استان تکریم و الگوسازی در این زمینه برای جوانان صورت پذیرد.

در ادامه این مراسم حضار پای سخنان نغز و صادقانه شهردار دهه ی سی ایلام نشسته و از تجربه، تعامل، مردمگرایی، تلاش و جدیت در عمران و آبادانی شهر ایلام بهره مند گردیدند.

در ادامه اعضای شورای علمی بنیاد نخبگان استان ایلام، اعضای هیئت علمی دانشگاه، بزرگان شهر ایلام به بیان خاطرات و خدمات جناب آقای عبدالصاحب نورالهی نمودند و برای سلامتی و طول عمر ایشان دعا نمودند.

در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر و یادبودی از سوی بنیاد نخبگان از جناب آقای عبدالصاحب نورالهی تقدیر و تکریم بعمل آمد.

گزارش تصویری