بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

سرکار خانم دکتر امیلیا عبدالهی

هنرنامه

مراسم تکریم از دکتر امیلیا عبدالهی به پاس زحمات چندین ساله پزشک متعهد و کارآفرین‌برتر غرب کشور با حضور دکتر محمد نوذری سرپرست استانداری ایلام، دکتر شاهرضایی مدیر کل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان، دکتر مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت، دکتر صالحی پور رئیس بنیاد نخبگان استان، روسای دانشگاه‌ها و مدیران دستگاه های اجرایی روز سه شنبه 12 اسفندماه سال جاری به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

دکتر صالحی پور رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام ضمن خیرمقدم به مسئولین و مدعوین؛ صحبت های خود را با بیان خاطره ای جذاب از به دنیا آمدن پسرش به کمک و لطف دکتر امیلیا عبدالهی آغاز نمود.

صالحی پور ضمن تقدیر از فداکاری های دکتر عبدالهی؛ بیان کرد: در این مراسم از طرف خود و همه مادران ایلامی به خصوص مادرانی که در زمان پر از مخاطره جنگ بچه های خود را به کمک شما به دنیا آوردند، از شما تشکر نموده و دست شما را می بوسم.

ایشان با اشاره به مشکلات برگزاری برنامه تکریم در دوران شیوع ویروس کرونا، افزودند: تمام تلاش بنیاد این بود با حفظ پروتکل های بهداشتی و با حضور تعداد محدودی از مسئولین و مهمانان گرامی مراسم برگزار شود و سایر عزیزان از طریق وبینار در مراسم حضور یابند.

در ادامه دکتر صالحی پور متن ارج نامه جناب آقای دکتر سعادت فومنی قائم مقام محترم رئیس بنیاد ملی نخبگان خطاب به سرکار خانم دکتر امیلیا عبدالهی قرائت نمودند.

در ادامه دکتر محسن شاهرضایی مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان بیان کرد: تکریم خانم دکتر عبدالهی، تکریم سلامت است تکریم مردان و زنان جنگ است تکریم کسانی که در این استان مقاوم بودند. قدردانی در خون ما ایرانی ها است و ما بایستی قدردان زنان و مردانی باشیم که این موقعیت ها را برای ما آفریدند.

ایشان با شاره به شعر طفیل هستی عشق‌اند آدمی و پری / ارادتی بنما تا سعادتی ببری، افزود: در واقع جمع امروز برای ابراز ارادت خدمت خانم دکتر است تا انشاالله به سعادتی برسیم.

مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم نخبگان در خصوص اهداف برگزاری مراسم تکریم بیان کردند: اولین هدف قدردانی است، ما ملت قدردانی هستیم و باید قدردان کسانی باشیم که برای ما زحمت کشیدن. یکی از آنها نه تنها در این استان بلکه در ایران، خانم دکتر امیلیا عبدالهی می­باشد.

دکتر شاهرضایی دومین هدف را الگوسازی بیان کردند و افزودند: الگوسازی از هدف اول مهمتر و سخت تر است، تکریم نخبگان به عنوان یک الگوسازی زیبا و قدرشناسانه باید در بطن جامعه نهادینه شود و موجب شور و نشاط اجتماعی در جامعه می شود، به عنوان مثال آیین تجلیل از دکتر امیلیا عبدالهی در واقع تکریم از یک فرد باتجربه از زمان جنگ و یک کارآفرین نمونه است که هم در زمان دفاع مقدس در جبهه خدمت رسانی بود و هم بعد از جنگ در حوزه کارآفرینی فردی موفق بوده است.

 وی با بیان اینکه تکریم و تجلیل از نخبگان در واقع فرصتی مناسب برای ثبت تجارب، ایده ها و اندیشه های نخبگان است، اظهار کرد: ثبت تجارب و پیشینه نخبگان و اهداف آنها نباید منوط و محدود به اینگونه مجالس و آیین ها باشد، بلکه باید هنرمندان، مستندسازان و رسانه ها وارد عمل شده و زندگی این افراد شاخص را با هنر خود به تصویر بکشند.

در ادامه دکتر محمد نوذری سرپرست استانداری ایلام؛ ضمن تشکر از حرکت خوب و زیبنده بنیاد نخبگان استان در تقدیر از یکی از نخبگان عرصه پزشکی گفت: امروز در این شرایط خاص حضور یک نخبه خارجی که برای خدمت به کشور ما آمده است حقیقتا شایسته تقدیر است.

سرپرست استانداری ایلام در ادامه ابراز ارادت ایلامیان به این پرستار فداکار را نشانه فرهنگ بالای این مردمان قدرشناس عنوان کرد و گفت: در هر منطقه ای که نخبگان جامعه مورد احترام بودند نوع نگاه آن مردمان به حقیقت نزدیکتر است و امروز خوشبختانه شاهد این حس خوب در بین ایلامیان هستیم.

نوذری در ادامه نخبگان را مولد تولید قدرت و ثروت واقعی در جامعه دانست و گفت: در شرایط امروز کشور قطعاً نقش دانشگاه و دانشگاهیان و نخبگان در حل مسایل و مشکلات پیش رو می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

وی گفت: نکته مهم در مورد این خانم فداکار خدمت به مردم مظلوم ایلام در دوران جنگ بوده است.

دکتر نوذری با عنوان این مطلب که نخبه کسی است که اثرگذار است، گفت: ماندن این پرستار در زمان جنگ و در کنار ایلامیان مرزدار ستودنی است و از این بابت ما هم از ایشان تقدیر می کنیم.

وی با تاکید بر این مطلب که جامعه ای که به نخبگان خود اهمیت بدهد توسعه خواهد یافت، گفت: اگر بتوانیم به نقطه ای برسیم که نخبگان کشور را دور هم جمع بکنیم و اینها بیایند خط سیر و مسیر درست را ترسیم کنند آن زمان دریچه های تازه ای از توسعه و پیشرفت و آبادانی را تجربه خواهیم کرد.

 گفتنی است در پایان این مراسم از دکتر امیلیا عبدالهی پزشک متعهد و کارآفرین برتر کشور توسط سرپرست استانداری ایلام، مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان، معاون وزیر بهداشت، رییس بنیاد نخبگان استان و دیگر مسئولان استانی تجلیل بعمل آمد.

گزارش تصویری