بستن
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید

بنیاد نخبگان استان در نظر دارد با همکاری شرکت پالایش گاز ایلام؛ در راستای اقدام 5-1-7 سند راهبردی کشور در امور نخبگان؛ رویداد ایده های همراه با اربعین را برگزار نماید.

اجتماع عظیم اربعین و پاسداشت حماسه حسینی)ع(  در سال های اخیر در قالب پیاده روی اربعین با حضور جمعیت میلیونی زائران حسینی)ع( فرصت مغتنمی برای حفظ و تقویت ارزش ها و آرمان های عاشورایی و تثبیت اقتدار جبهه مقاومت از سوی شیعیان و عاشقان حضرت اباعبدا... الحسین)ع(  می باشد. بدون شک برگزاری شکوهمند و عزتمندانه مراسم عظیم اربعین پیروزی و دستاورد بزرگی برای دولت و ملت ایران در سطح راهبردی محسوب گردیده که تحقق آن نیازمند آسیب شناسی و رفع موانع و مشکلات موجود و همچنین سیاستگذاری و برنامه ریزی دقیق برای سال های آینده می باشد .

راهپیمائی اربعین حسینی)ع(  بعنوان یک سنت دیرینه توسط شیعیان عراقی و تعداد محدودی از هموطنان ایرانی در طول تاریخ انجام می گردید، در طی سال های اخیر با ایجاد فضای رسانه ای و اطلاع عامه مردم از این سوگواره حسینی)ع(  به تدریج جمعیت عزاداران کشورمان جهت شرکت در راهپیمائی اربعین حسینی)ع( افزایش یافته بنحوی که جمعیت 50 هزار نفری زائرین اربعین حسینی (ع) سال 1390؛ در سال 1394 به 1.7 میلیون نفر رسیده و این جمعیت در سال 1398 به بیش از 3.7 میلیون نفر رسید.که در برنامه ریزی های صورت گرفته جمعیت هدف برای سال جاری 5 میلیون نفر می باشد. استان ایلام با توجه به داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق و دارا بودن امن ترین و نزدیک ترین راه به کربلا و نجف؛ بالاترین میزان ورود و خروج زائرین از پایانه بین المللی مهران می باشد و در حرکت عظیم راهپیمایی اربعین نقش ویژه ای دارد.

رویداد ایده های همراه با اربعین تلاش می‌کند که ایده‌های خلاق دانشجویی و مردمی را در جهت خدمت به حرکت عظیم اربعین و رفع چالش های موجود  شناسایی نماید و گامی هر چند کوچک در جهت آزاد شدن ظرفیت‌های نهفته این پدیدة بزرگ بردارد.

 

محورهای رویداد و همچنین سرفصل های آن:

محور اول: فرهنگ و آیین های حسینی

+ احیای معارف اهل بیت

+ همبستگی و مسئولیت اجتماعی

+ خون خدا در رگ جامعه

محور دوم: برکات اربعین

+ کارآفرینی حسینی

+ اربعین و اقتصاد منطقه

محور سوم: سلامت

محور چهارم: خدمات زائرین

+ حمل و نقل، رفاه، اسکان

محور پنجم: ابتکار و نوآوری در حماسه اربعین

 

هر یک از شرکت کنندگان ایده خود را در سامانه ثبت نموده و پس از بررسی و داوری ایده ها توسط هیئت داوران؛ به ایده های برتر در هر حوزه جوایز ارزنده اهدا می شود.

 

مهلت ثبت ایده: 14 آبان ماه 1401

ثبت ایده

پوستر رویداد